Call of Duty WWII

22 april 2017

Iedereen die deze game voor besteld voor PlayStation 4 of Xbox One ontvangt op een later tijdstip een code om de beta te kunnen spelen. 



Eindelijk is het zo ver. Call of Duty gaat terug naar zijn roots en verschijnt dit jaar als tweede wereld oorlog shooter. En dit hadden we nodig, en Activision niet minder, want laten we eerlijk zijn, de laatste Call of Duty, Call of Duty: Infinite is als een fruit. Maar dan een die overrijp is. Die banaan die net even iets te bruin is geworden, of die appel waar rupsje nooit genoeg al een tijdje met zijn hele familie in heeft gewoond.
Geen smakelijk fruit.
Maken we ons met deze uitspraak populair bij Activision? nee waarschijnlijk niet en dat maakt verder niet uit want we leven in een vrij land, en wat goed is voor ons, is uiteindelijk ook goed voor Activision. We dragan Call of Duty van oudsher een warm hart toe maar hebben de franchise zien veranderen van intense multi-player shooters, naar .. naar die bruine banaan van nu.

Dit ongenoegen zit niet alleen bij ons maar is binnen de community langzaam gaan groeien en heeft zijn dieptepunt met de release van Infinite Warfare bereikt. Al een tijdje hopen spelers, en oud spelers, dat Activision zijn boel bij elkaar pakt en terug gaat naar een "boots to the ground" principe. Geen jet packs, geen high jumps, geen planeten en ruimteschepen maar alleen een jij. Jij, een oorlogs situatie. Een crew met vrienden, en een gemeenschappelijke vijand.
Eenvoud is hier het toverwoord, en is krachtiger dan van alles wat, en dan ook nog eens veel te veel. Een goede game kenmerkt zich door een krachtige basis, en bij Call of Duty kwam dat het best tot zijn recht in zijn vroegere versies.

Call of Duty 2 en Call of Duty Modern Warfare.

En voordat je al stuiterend op je stoel denkt, gekke ForeGames, Modern Warfare 2, of 3, of World at War, of Black Ops.... zijn mijn favoriete games, zeggen wij, ja, dat kan wel zo zijn, maar dat zijn allemaal games die als basis de game Call of Duty 2, of Modern Warfare 1 hebben.

Maar genoeg gemopperd wat betreft het verleden van de serie, tijd om vooruit te kijken.
De roep om een tweede wereld oorlog shooter luidt al langer. We zijn dan ook blij te kunnen melden dat de Call of Duty game voor dit jaar terug gaat naar de basis, de tweede wereld oorlog. Of dat ook echt de basis terug zal brengen zullen we nog moeten zien, want een thema alleen is natuurlijk niet genoeg om horde spelers terug te winnen. Alles valt of staat met gameplay.
Een van de dingen die ECHT heel belangrijk is wat ons betreft is framerate. Onder geen enkel beding mag deze droppen onder 60fps. 0, niks, nada. Geen enkele grafische toepassing mag er voor zorgen dat de framerate dropt. Ook al staat de Call of Duty serie niet bekend als oorlog simulator, het kundig kunnen spelen, en net dat ene schot goed kunnen maken, kan alleen als de framerate 100% op 60 fps vast staat. Die framerates zag je door de jaren heen steeds meer naar de achtergrond verhuizen in het voordeel van betere graphics. De koekoek Activision, weet waarom iets werkt, en weet waarom gamers een serie omarmen. In dit geval is de factor framerate een van de belangrijkste.
Naast geode level gesign, gebalanceerde wapens, GEEN no-scope headshots meer omdat fan-boys er om huilen. We willen weer een geode en solide Call of Duty game is 2017.

De wereldwijde reveal van de trailer zal zijn op 26 april 2017. We kijken er naar uit en zullen hier onze ongezouten mening op geven. Laat het goed zijn.